Snake pro 4 hráče: Inovativní konzolová verze s UDP

Hru Snake zná snad každý. A kdo by neznal její variantu v konzoli? Ale co takhle konzolová hra Snake pro až čtyři hráče na jedné klávesnici? A ještě více, co říkáte na Snake, který podporuje multiplayer přes internet pomocí síťového protokolu UDP? Tato verze rozhodně není tak známá.

Rozhodl jsem se ji tedy pro sebe cvičně napsat. I když se může zdát, že se jedná spíše o hru „ne-hru“, je plně funkční a nabízí zajímavé herní zážitky. Pro mě to byl skvělý způsob, jak si procvičit objektový návrh, i když v dost zjednodušené podobě.

Hráč ovládá hada zobrazeného pomocí znaků, který se pohybuje po obrazovce. Jak had během své cesty pojídá ovoce, roste a prodlužuje se. Je nutné se vyhnout nárazům do zdí, ostatních hadů a také zabránit tomu, aby se had „zahryzl“ sám do sebe. Jak hra pokračuje, stává se náročnější, protože zbývá méně prostoru pro manévrování. Hra končí buď v okamžiku, kdy had zemře, nebo když zahynou všichni hadi.

Projekt jsem původně vyvinul na MS Windows v dubnu 2024, ale s přechodem na Kubuntu jsem kód refaktorizoval, aby byl platformově nezávislý. V současné době si myslím, že je to naposledy, co se na tento kód podívám, protože nemá žádné další praktické využití. Přesto věřím, že může posloužit jako dobrá učební pomůcka pro objektově orientované programování (OOP).

Odkaz na repozitář na GitHubu najdete zde.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *